Warto wiedzieć co możesz zrealizować w Urzędzie Gminy Pępowo.

Wiele spraw zrealizujesz za pomocą  telefonu lub komputera.

Możesz się skontaktować z pracownikiem Urzędu Gminy Pępowo z domu: szybko, wygodnie i bezpiecznie. Możesz do nas zadzwonić lub napisać:

TELEFON 655 736 308

FAX 655 736 032

EMAIL Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zachęcamy do załatwiania spraw telefonicznie, mailowo, poprzez e-PUAP oraz za pośrednictwem platformy komunikacyjnej https://eurzad.pepowo.pl/,  a także do dokonywania wszelkich wpłat za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Nr konta: 60 1020 3121 0000 6102 0004 7688 PKO BP

Urząd Gminy Pępowo to następujące referaty:

1. Wydział Organizacyjny

Stanowisko związane z zapewnieniem obsługi organizacyjno – biurowej Wójta Gminy Pępowo. Tu umówisz termin spotkania u wójta. 

Wydział prowadzi sprawy osób pracujących w urzędzie oraz zajmuje się koordynacją dostępności w urzędzie, a także organizacją pracy Rady Gminy Pępowo. To tu można skierować pisma dotyczące kierunków pracy rady.  

2. Wydział Finansów

Zajmuje się podatkami i opłatami lokalnymi, ale także opłatami skarbowymi. Tu składa się deklaracje podatkowe od środków transportowych, płaci podatek od nieruchomości, podatek leśny i rolny. Wydział zajmuje się sprawami dotyczącymi zwolnień z podatków lokalnych.  

3. Wydział Spraw Obywatelskich

Tu się zameldujesz, wymeldujesz, zgłosisz prowadzenie działalności gospodarczej, złożysz wniosek o dowód osobisty.

Tu trafiają wnioski związane z działalnością służb. Wydział zajmuje się organizacją funkcjonowania Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Pępowo.

Znajduje się tu stanowisko związane z organizacją imprez gminnych oraz rozpatrywaniem wniosków dotyczących zgromadzeń i działalnością organizacji pożytku publicznego oraz zapewnieniem transportu publicznego dla mieszkańców gminy.

Prowadzi sprawy związane z bieżącym  funkcjonowaniem i nadzorowaniem placówek oświatowych na terenie gminy.

4. Wydział Rozwoju Gospodarczego 

Tu zgłosisz wycinkę drzew, korzystanie z przydomowej oczyszczalni ścieków, uzyskasz decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięć mogących oddziaływać na środowisko. Wydział prowadzi sprawy dotyczące strat powstałych w gospodarstwach rolnych, odbioru odpadów, gospodarki zasobami wodnymi. Tu złożysz wniosek o lokal mieszkalny.

Wydział realizuje również zadania związane z pozyskiwaniem środków zewnętrznych na inwestycje. Odpowiada za przygotowanie, przeprowadzenie postępowań związanych z realizacją zakupów, inwestycji będących własnością gminy.

Tu prowadzi się sprawy związane z planem zagospodarowania przestrzennego. Rozpatruje wnioski związane z wydaniem numeru porządkowego posesji i nadawaniem nazw ulic.

5. Wydział Służb Technicznych

Tu złożysz wniosek o zezwolenie na zajęcie pasa drogowego. Wydział realizuje również zadania związane z bieżącym utrzymaniem dróg. Wydział prowadzi sprawy dotyczące bezdomnych zwierząt.